5 gode tips til holdbare digitale løsninger

Tænkt  5 elementer igennem inden du køber en digital løsning

Det er så nemt efterhånden at købe en digital  løsning, og med SaaS (Software på abonnement) også billigt, at mange virksomheder vælger blot at købe løsningen fremfor at få et ordenligt grundlag og især forankring på plads først.

 

December 2017 \\ Inspiration

5 steps som checkliste for at I også får høstet udbyttet:


  1. Behovet for forandring opstår altid uden for organisationen

  2. Forandring tager udgangspunkt i et "udefra og ind" perspektiv, hvor interessenternes krav og forventninger konkretiseres og prioriteres

  3. Interessenternes krav og forventninger danner grundlag for at optegne de optimale forrretningsprocesser

  4. De optimale forretningsprocesser skal dermæst udfordres af kultur og IT-modenhed, samt øvrige forretningsmæssige perspektiver som organisation, strategi, regler, kompetencer og infrastruktur

  5. De muligt opnåelige nye eller ændrede forretningsprocesser danner grundlaget for den digitale understøttelse som I ønsker at implementere.


Og husk gerne på at dagen hvor den digitale understøttelse i driftssættes - er dagen hvor I skifter fra at have brugt ressourcer, til at høste genvinsten af det.


Derfor er det essentielt for enhver forandring at forankringen er tænkt ind fra starten, Både som mål og med de nødvendige ressourcer.



Anden inspiration

Hjælp til grøn digital omstilling

Tiden er grøn - verdensmålene er sat og corona krisen har vist, at man i mange tilfælde kan gro kunde- og medarbejdertilfredhed samt en bedre bundlinje ved at gøre forretningen grønnere.

Se her hvordan I kan få hjælp


August 2020 \\ Udviklingshjælp

Fælles sprog giver fælles vej

Vi har sikkert alle oplevet at tale forbi hinanden, og kender derfor til opgaven at komme på ret køl igen. 

Her er en guide til hvordan det at tale forbi hinanden kan mindskes....


Maj 2020 \\ Inspiration

forbinder forretningen digitalt

This website uses cookies. By clicking 'Accept' you agree to our use of cookies.

Accept